👈 فروشگاه فایل 👉

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تجارت الکترونیک، دستگاههای خودپرداز و کارایی هزینه

ارتباط با ما

... دانلود ...

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تجارت الکترونیک، دستگاههای خودپرداز و کارایی هزینه

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق تجارت الکترونیک، دستگاههای خودپرداز و کارایی هزینه

مشخصات فایل

تعداد صفحات

50

حجم

77/534 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

doc

توضیحات کامل

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق تجارت الکترونیک، دستگاههای خودپرداز و کارایی هزینه

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 50

استفاده از فناوری الکترونیک در انجام امور بازرگانی پیشینه ای نسبتا طولانی دارد. در حقیقت نیاز به تجارت الکترونیک از تقاضای بخش های خصوصی و عمومی برای استفاده از تکنولوژی اطلاعات به منظور کسب رضایت مشتری و هماهنگی مؤثر درون سازمانی نشات گرفته است. می توان گفت این نوع تجارت، از حدود سال 1965 آغاز شد که مصرف کنندگان توانستند پول خود را از طریق ماشین های خودپرداز دریافت کرده و خریدهای خود را با کارت اعتباری انجام دهند. پیش از توسعه تکنولوژی های مبتنی بر اینترنت در سال های آغازین دهه 90، شرکتهای بزرگ دست به ایجاد شبکه های کامپیوتری با ارتباطات مشخص، محدود و استاندارد شده برای مبادله اطلاعات تجاری میان یکدیگر زدند که این روش مبادله الکترونیکی داده ها[1] نامیده شد. مبادله الکترونیکی داده ها، شیوه ای است که معاملات و پیام های الکترونیکی را جایگزین معاملات و پیامهای کاغذی می نماید. در آن سال ها لفظ تجارت الکترونیک مترادف با مبادله الکترونیکی داده ها بود. ایجاد و توسعه اینترنت باعث خلق فرصت های زیادی برای توسعه و پیشرفت زیر ساخت ها و کاربردهای تجارت الکترونیک گردید. از نظر استادان، جهش فناوری اطلاعات دو دوره بیست ساله پشت سر گذاشته و اکنون وارد دوره سوم شده است که به شرح ذیل می باشد:

 1955-1974: عصر پردازش الکترونیکی داده ها [2]

1975-1994: عصر سیستم های اطلاعات مدیریت[3]

1995-2014: عصر اینترنت

هر بیست ساله، امکانات تجارت الکترونیک را متناسب با توانایی های تکنولوژی اطلاعات آن عصر فراهم آورده است. در حالیکه ماشین های خودپرداز و کارتهای اعتباری در عصر بیست ساله نخست به جریان افتادند، در عصر دوم استفاده از مبادله الکترونیکی داده ها، سیستم بانکی بین المللی و انتقال وجه الکترونیکی فراهم شد. اما توسعه اینترنت و کاربردهای تجاری آن، باعث تحول اساسی در این روند شده است، به گونه ای که در روند تکامل تجارت الکترونیک، می توان میان تجارت الکترونیک سنتی و نوع اینترنتی آن تمایز محسوسی قائل شد. ( محمدی،1388: ص ص 13-12)

[1]  Electronic Data Interchange (EDI)

[2]  Electronic Data Processing

[3]  Mangement Information System

فهرست مطالب

تجارت الکترونیک

بانکداری الکترونیک

دستگاه های خودپرداز

مروری بر کارایی و مفاهیم آن

تاریخچه کارایی

فناوری اطلاعات و ساختار صنعت بانکداری

پیشینه تحقیق

منابع

👇محصولات تصادفی👇

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس 52 صفحه مبانی نظری تاثیر اجرای روش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک نقش سیستم بانکی جدید در بازارهای پولی و مالی ایران پاورپوینت بررسی معماری استادیوم Arena da Amazonia در برزیل پاورپوینت تحلیل استراتژیک صنعت چرم در چارچوب مدیریت استراتژیک صنعتی